Cattas liv och tankar

Börjat lite smått..

Publicerad 2008-12-09 23:25:09 i Allmänt,

Inser att den här veckan inte kommer att räcka till på långa vägar.. Ska försöka få till lite mys o städat innan lördag då vi ska ha party. Har varit o köpt ny tvbänk, soffbord o ett skåp t matbordsdelen. Vill ju ha allt klart på stört samt städat o fint o nya gardiner. Går inte riktigt ihop. Gustav har hjälp mej att stryka gardiner i kväll o det tyckte han var dunderkul! Så det är iaf avklarat. Måste även tvätta sjukt mycket o även pallra mej iväg t stan o handla nån kväll, o det är ju skoj då man slutar halv fem i liden.... Dessutom pluggar jag på distans o en uppgift ska in denna vecka.Liiiiiiiiiiiiite tufft är det, men ska inte klaga. Allt är sjävförvållat.. O tycker faktiskt att det är kul egentligen, både m fest o plugg så det blir nog super i slutänden.

I fredags var vi på lokala krogen på vinprovning, superdupermysig kväll!! Vi drog nog ner medelåldern med 30 år o det vill inte säga lite det med tanka på min egna högaktningsvärda ålder ;-) Men åldern har som sagt ingen betydelse o herrarna o damerna som gästade krogen var det mer farta på än folket på tidigare trubadurkväll i höst. Jojo! Än finns det hopp för ålderdomen! Kommer väl att bli (eller fortsätta vara) en sån där tant med vinröda tänder o lila hår o springa runt o härja med ungdomarna. Det blir tider det! Ja vi hade iaf väldigt trevligt o det var spännande att vara med på en seriös vinprovarkväll. Inga bag in box där inte.......

I lördags var vi t stan o såg Madagskar 2, hade även lånat m Elias så det var oxå en trevlig dag. Filmen var riktigt skojig o godiset gott (men tog slut allldeles för fort). Ida o Gurra var nöjda med dagen o även jag o Martin. Tyvärr far man inte så ofta på bio, kommer liksom inte iväg på helgerna. De ska räcka t så mycket.

Ska nu gå o göra ett litet städryck igen, kanske ska pallra mig ner i tvättstugan o börja kämpa mig igenom berget. Alltid lika skoj..

Tjenixen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela