Cattas liv och tankar

Dagboken...

Publicerad 2008-12-29 21:53:29 i Allmänt,

Har i alla tider varit en dagboksfantast o skrivit sedan jag var sju år.. Har blivit en del böcker genom åren kan man säga.. Är sjukt kul att läsa hur man tänkt som sju-åtta åring och sedan upp genom tonåren. Min första dagbok fick jag en påsk av min moster Ulla, den andra dagboken fick jag av Johan R. Dessa båda dagböcker är väl lästa och nogrannt nedplitat i varje dag. Har nu letat igen dessa dagböcker o gett dem t Ida. Hon tycker det är väldigt spännande att läsa om mamma som liten (hon tror att jag alltid varit 34...) Har även låtit Martin, Tommy o Jannice läsa om mina tankar o äventyr o det har blivit många skratt ikväll. Verkar som det var helt ok att ha tre fyra killar åt gången då man var åtta.. ;-) Dumpade o tog tillbaka killarna på löpande band, en dag var det Perra o nästa Tommy o sen Perra igen, o Krister o Fredde osv. Även killarna kunde ha två tre tjejer åt gången. O det tyckte tydligen jag var lite jobbigt..
Citat från dagboken 3/5 1984:
"Jag frågade ihop med Perra. Jag fick vara ihop med han. Men han var också ihop med Ulrika och Bea. Jag sa att han fick välja mellan mig och Bea och Ulrika. Han sa Bea och Ulrika. Jag sa då får du vara ihop med mig i alla fall".
Ödmjuk tjej va? Muhahaha! Hade nog räknat med att han skulle välja mej men så vart det inte. :-) Men löste det ju iaf...

Har även gluttat lite i dagböckerna från yngre o äldre tonåren...Stjärnor på vissa sidor.. ;-) Tror att Ida får vänta ett tag att läsa dem (även Martin, Tommy o Jannice för den delen.....) Himla kul att ha kvar iaf!!!!



     

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-30 01:30:11

hihi jag fattar hur kul ni haft ;) själv så skrev jag dagbok när jag var lite älder.. typ 15-20.. å hej du.. beslöt mig för att elda upp alla 12 nu i höstas när det blåste som värst. Vaknade en natt och trodde taket skulle ryka och fick värsta paniken över tanken att alla sidorna skulle spridas för vinden ;O Skulle självklart dött!!!!

KRam och ha de så gott.. ÅÅ GOTT NYTT ÅR!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-30 19:06:26

Ja, nu har jag hittat bloggen, efter tre i:n... Nu vill jag komma upp till dig och läsa dagböcker och dricka rött. Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela