Cattas liv och tankar

God Jul!!!

Publicerad 2008-12-24 10:43:15 i Allmänt,

Julafton! Härlig dag! Sitter nu på jobbet o ska snart åka ner t Indal, beställt jullunch där :-) tur man har kontakter lite varstans... Morgonen har varit kaotisk, som den bara kan vara på julaftonsmorgon.. För lite bilar för personalen, punka med fastfruset däck o sedan  patienter oxå.. Var på ett proppärende imorse. Men då var det verkligen ett proppärende, bytte alla proppar men fick inte till det ändå. Grannen fick ringas efter o lösa problemet. I utbildningen trodde jag att propp var blodpropp men i verkliga livet är propp en säkring o det är en annan sak... En helt annnan sak.. O jag är kass på proppar, säkringsproppar alltså, o till det behövs ingen ambulans, så det så. Förvirrande va? Men så är det sjätte dan jag jobbar.. STOR drink ikväll...:-)

Igårkväll städades det klart hemma o det blev så mysigt, griljerade skinka o gjorde Janssons. Mumsigt!! Med julmust till så är det en höjdare alla kategorier, men det ska givetvis vara apotekarnes julmust. Ingen annan!!! Klapparna är inslagna så nu är det bara att vänta på tomten. O han kommer inte förrän morgon o då till Bredsand. Otroligt att han vet vart vi är jämt. Barnen är hos Janne idag. Gustav har ringt o stolt berättat att han fått en mobil.. Jag fick en då jag var tjugo jag, o då fick jag köpa den själv. Nya tider nu.. Tro vad man ska ge barnen då de blir äldre, bil, lägenhet,  egen måne.. 

I em ska jag fara en sväng t mamma o pappa, mormor är oxå där. Martin har farit t sin mormor o morfar idag så han dyker väl oxå upp frampå kvällskvisten. Funderar på att uppsöka/hemsöka våra underbara ikväll, de är ju lite kul att umgås med faktiskt!! Kanske rent utav kan bli lite kortspel o det är ju superduper kul!! Eller annat trevligt spel som ger lite vuxenpoäng ( dock INTE sanning o konka!!) .

Vill nu önska alla en underbar julafton!! Ta hand om varann o bjussa på extra snälla ord o varma kramar, det är det som behövs!!!

Love love!
Klicka för att se bildinformation

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela