Cattas liv och tankar

Bakvattnet 2009

Publicerad 2009-04-14 19:17:27 i Allmänt,

Mot fjällen vi for en lördag så grå
bilen var full o takboxen likaså
Nu skulle här mysas o solas o trivas
varken barn eller vuxna skulle sura o kivas


Martin fick räkna till hundra massor av gånger o bita sig i handen
då mamma o mormor prompt ville hjälpa till med spännbanden
men vi kom iväg o den andra familjen kom inom kort
men att bolaget stängde tre de helt glömde bort

       

Stugan var fin, o hade rum för oss alla
vi packade in o log o tralla
Jannike började sedan med älskade trasan att torka
o diskade disken så fort hon bara orka:

- Men! Det finns inge varmvatten!!
-Men Jannnice, vrid på blandaren för katten!! ;-)

       


Barnen var lyckliga över lov o lediga stunder
men att ingen fick smisk är faktiskt ett under
för tålamodet har testats ett antal gånger
o alla ord som sagts har ej varit från frälsningssånger...

         


Mitt i snöstormens värsta yra o drivande ting
bestämdes att vi far t Norge o kikar oss omkring
kändes inte så klokt då det knappt gick att köra bil
men lyckades ändå ta oss fram mil efter mil

Tolkade upp på fjället en solig dag!
O vad härligt det kändes ett tag....
Sedan kom krampen i ben o kropp
trodde jag skulle dö men gav inte opp!

      

På fjällets topp har tillbringats flera ljuvliga dagar
med sol, blå himmel, Bullens o mätta magar
En o annan Mintu o annat gott slank ner i sällskapets gap
men en annan fick nöja sig med sambons senare whiskeyrap...

     


Veckan har bjudit på skratt, god mat, mysiga stunder o underbara vänner
man riktigt har upplevt hur lycklig man sig känner
En härlig semester, jag tackar för den!
O nästa år så kommer vi garanterat att fara igen!!



(För de som händelsevis inte har uppfattat att bilderna blir större om man klickar på dem så påminner jag om det...)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-14 19:23:51

Å vad ni verkar haft mys!!! Liiite avis är man nog... ;-)

Kram!!

Postat av: mia

Publicerad 2009-04-14 20:47:31

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA!!!!!!!!! Men gud vilket underbart inlägg! :D

Du är sannerligen en fena på att rimma! Kram kraaam!

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-04-14 22:33:20

Vilken bra sammanfattning, du är så duktig på det där! Vad härligt ni har haft det.

Kram, kram

Postat av: Molly

Publicerad 2009-04-15 09:12:17

Du e ju riktigt bra!!! =D

Å ni verkar ju ha haft de underbart! Lite, eller rättare sagt mycke, avis e jag!

Postat av: Eva

Publicerad 2009-04-15 18:46:26

Oj, vad ni har haft det bra, Jannice har skvallrat och du är en fena på att skriva! Vilken härlig text!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela