Cattas liv och tankar

Fotboll!

Publicerad 2009-04-21 20:34:11 i Allmänt,

Hittade igen den här dikten som jag skrev 1990 (!) och som var med i  "Fritidsutbudet", tror att den tidningen motsvarar Lidentidningen på ett ungefär.. Lite skoj att hitta igen gamla alster, för jag sparar ju jag ;-) Hittade även igen åtskilliga tio i topp listor oxå, både på killar, filmer o annat spännande...

På den här tiden var det Kovlands F-16 som gällde! Åh vad kul vi hade!! O lärde sig verkligen att vinna inte är allt.........

Står still och beredd att springa
väntar ivrigt på domarens blås
och när till sist signalen klinga
sticker iväg med ett jätteflås

Man jagar en skinnbit fram och tillbaka
pressar ett skott långt över mål
stapplar av plan med ben som är slaka
men kommer igen med en vilja av stål

Vad är det egentligen som är så roligt
spelet, publiken eller allt rätt och slätt
att det är publiken är dock knappast troligt
för någon sådan har vi nästan aldrig sett...

Vad är det då som gör att man aldrig ger upp
att man kutar, ruffas och ränner
Jo, vem vill missa matchen, träning och cup
tillsammans med sina bästa vänner

Vi håller nu tummarna för årets seriestart
och kommer vi inte sist är det ju underbart!!



Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2009-04-21 21:15:41

Oj! Vad duktig du var redan då, hur duktig är du då nu???

Kanske man kan få läsa alster/poesi från nutiden så småningom :)

Postat av: mia

Publicerad 2009-04-21 22:14:42

haha! helt underbart ju! :D

Postat av: Maria

Publicerad 2009-04-22 09:18:31

Från den gamla goda tiden...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela