Cattas liv och tankar

Nio dagar kvar..

Publicerad 2009-04-27 19:53:03 i Allmänt,

Kollegan Nilsson har nu brassat iväg till Thailand o sitter troligen på en solig strand o pimplar paraplydrinkar... Återigen INGE avis.. Förstår inte att alla ska vara ute på sååå mycke skoj nuförtiden, tycker man ska vara hemma o jobbe jag! Ska nu ro skeppet all alone i två veckor, känns lite halvtufft men hoppas det ska gå bra o att det inte blir alltför mycke stress de här veckorna. En dag är gjord nu iaf, bara nio kvar...

Helgen var lugn o fridfull vilket varje helg är nu... Var ner på vårmässa på lördagen o fick den stora äran att åka bandvagn en sväng, o det var ju skoj.. Gurra tyckte det iaf. Själv trodde jag att vi skulle tippa hela tiden, livrädd!! På kvällen vankades italiensk afton på Värdshuset o då gick vi dit o kalasade ett tag, gott o trevligt! Såg sen på FB att Nettan o co kommit sedan vi gått hem o det var ju lite trist att vi missade varann. Nöter ju inte direkt ut varann..

Igår var det dax för ännu en premiär! Surströmming på balkongen! O HERREGUUUUD va gott!! Tandvattnet rinner bara jag tänker på det!! Var sen lite synd om Anna o Andreas på kvällningen då vi var dit en sväng o hälsade på, rapade rätt illa.. Skyllde lite snyggt på att det måste vara Isabells fisar som luktade.. ;-)

Helgen har förvisso varit härlig MEN har fått små fina hintar o bilder från ett mycket vackert Åre där det tydligen vankats både champagnefrukost m jordgubbar, strålande sol o Breezers i backen o annat underbart härligt. Här skulle det minsann inte glömmas bort att vissa var ute o lyxade till det en helg i ledighetens tecken.. Men jag e int  bitter..

NU blir det varma mackor med kantarellstuvning!! Mumsfilibabba!

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-04-28 07:46:42

Du vet att det bara är att ringa "städpatrullen" ifall det skulle hopa sig på jobbet....hahahaha!! ; ) TACK för omtanken i helgen! Värmde lika gott som solen på skutan! ; ) Hade onaturligt mysigt... PERFEKT för hela familjen! ...Ååååh...surströmming! Yummie! Får nog ta å lägga fram ett sånt förslag till min surfiskkompis - mamma! : ) Kram KRAAAAM!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela