Cattas liv och tankar

Finns inget dåligt väder...

Publicerad 2009-08-22 18:04:48 i Allmänt,

Idag drog vi till skogs för att hämta hem svampen som stått o ropat mitt namn länge nu! Trotsade vädergudarna o packade fikat o for! Efter att bestigt berget i skogen (kan ju inte avslöja mitt svampställe!) o insett att konditionen är praktiskt taget noll, så var vi framme o kunde börja leta.. Hittade otroligt mycket svamp av alla möjliga slag o mer eller mindre ätbara. O eftersom vi hade tänkt oss lite svampmackor i höst så koncentrerade vi oss på de vi känner till; Gula kantareller, fårticka, rimskivling och karl-johan. Blev en korg med härlig svamp! Liiiite tidigt att ta de gula men med tanke på vägen upp för berget o tiden att få bebis så togs varje liten svamp till vara. Kommer nog inte upp dit mer i höst..



Martin hade varit företagsam o packat ner diverse attiraljer så att vi kunde avnjuta en svampmacka direkt i skogen! Snacka om färsk svamp! Helt ljuvligt gott trots ösregn o genomblöta kläder.





For sedan in o bjöd oss på kaffe på jala och då fick vi äran att haka på upp till Utsikten på lunch/middag tillsammans med hela jalaligan samt fam Idyll! Mycket trevlig o mycket gott!

Nu har jag börjat att ta rätt på svampen o det doftar rätt gott här hemma!

Kommentarer

Postat av: Grannen Emma :)

Publicerad 2009-08-22 21:00:58

Näemen nu har du nog avslöjat ditt ställe tyvärr.

Jag tycker mig känna igen stenen där på första bilden..... .hahaha näe rå :) Måste säga att det såg ritigt mysigt ut även fast det var tråkväder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela