Cattas liv och tankar

Birsta!!!

Publicerad 2009-12-29 22:31:07 i Allmänt,

Idag har vi gjort Birsta! Kändes lite halvidiotiskt imorse då termometern visade närmare -25 grader.. Men packade in alla barnen, barnvagn, skridskor som skulle bytas, slalomskidor inkl pjäxor som bindningar skulle monteras på, tröjor som skulle bytas och till slut packade jag in även mig själv. Märkte efter ett tag att bilen var ovanligt kall men trodde det skulle gå till sej. ACK vad fel jag hade!! I Kovland höll jag o barnen på att dö frysdöden, kändes som en modern variant av "Barnen på Frostmofjället". Tänkte ringa Jannice som var i bilen framför men eftersom jag har en gammal skittelefon så funkar inte den då det är kallt.. Himla praktiskt! Jannice var däremot lite uppmärksam och såg att vår bil såg aningen kall ut så hon ringde till Idas telefon (ibland är det bra med mobiler hos barnen...). Stannade i Kovland o värmde oss på Ica ett tag o sen fick stora barn åka med Jannice o liten Lisa åkte med mig ordentligt nerbäddad i bilstolen. Som tur är funkade värmen på hemvägen så då var det skönt i bilen, troligen nån liten ispropp som jävlades..


På Birsta gick det däremot strålande trots rejält med folk första timmarna. Glesade ut på kvällningen o då var det riktigt mysigt att strosa runt där. Blev både lunch o middag på McDonalds, tur man inte är i stan så ofta o att det inte finns snabbmat i Liden....Då kan man unna sig utan dåligt samvete!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela