Cattas liv och tankar

Juldagen

Publicerad 2009-12-25 17:50:56 i Allmänt,

Tycker nog att juldagen är en underbart skön dag! Idag sov vi alla till elva och sedan har vi bara myst hela dagen, sett film, käkat godis o haft främmande av allra käraste vännerna våra! Men tycker de är lite fräcka som överger oss o beger sig till stan, fast samtidigt förstår ja det oxå.. De ska ju hälsa på andra underbara människor o det slår oxå rätt högt!

Julafton var väldigt mysig! Först en intensiv em men huset fullt av folk, härligt att samla alla men känner att man hinner nog inte prata så mycket egentligen.. Massa barn som längtar efter tomten och är fulla av förväntan.. Men måste säga att det gick väldigt bra allting och vi måste ha haft snälla barn för det blev rejält med klappar! Då lugnet lagt sig och alla farit hem pustade vi ut i soffan med lite choklad och vin framför Göta kanal. Gjorde eld i öppna spisen o grillade lite marsmallows, Yummie!!! Fick sedan en ingivelse att klacka bort på midnattsmässa o stora barn ville gärna gå. Packade därför ner liten pyjamasLisa i vagnen och gick på gudstjänst mitt i natten. O där träffade vi idel kändisar bla Pär, Nettan, Olivia o Hanna, mycket trevligt att råkas då det är alltför långt mellan gångerna. Nya tider nu, förr träffades man på krogen men nu är det i kyrkan.. Fint var det iaf med alla tända ljus!
O det kan inte skada med syndernas förlåtelse emellanåt..






Alla älskade ungar o allra käraste syster (dokumenterar såklart!!)



Blev lite panik hos Tomten då han höll på tappa liten bebis i golvet ;-) Men som tur var styrde det upp sig!



Kärlek!!!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela