Cattas liv och tankar

Dop

Publicerad 2009-02-15 20:43:09 i Allmänt,

Idag har vi varit på lilla Isabelles dop i Lidens kyrka. Dopbarnet med fam skötte sig alldeles utmärkt, de var så fina allihopa. Det visade sig även vara högmässa o det är det inte varje vecka man är på... Barnen var nyfikna på nattvarden så det blev tom det , sist var vid konfirmationen. Några år sen alltså.... Måste säga att prästen Jermunn Solem är helt otroligt bra! Han skulle nog kunna få mig att besöka kyrkan betydligt oftare. På skolavslutningen ifjol hade han ett helt underbart avslutningstal t skolbarnen/ungomarna. Han blandade humor, kloka ord o kristna budskap på ett fantastiskt bra sätt. Man skrattade och grät omvartannat.. Kanon!! Efter dopet vankades en massa gott fika o trevligt sällskap. Blev bjuden på både smörgåstårta o prinsesstårta. För döps en prinsessa ska det ju självklart vara en rosa prinsesstårta!


                  



Var ute en stund efter dopet. Helt underbart väder!!!!! 
(Jaja, ok! Jagade upp dem i träden o hotade dem med björkris om de kom ner, vi skulle vara ute i EN timme..)


 


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-02-16 12:02:21

Å vad du e söt! ;-) Du får gärna maila bilderna du tog till mig, min mor var väl inte den bästa fotograf...

Kram kram!!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-02-17 23:25:24

Jermunn Solem...Håller me dej om att han e toppen! De var han som döpta Melwin å, å var även me på fikat efteråt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela