Cattas liv och tankar

Hamstern..

Publicerad 2009-01-03 11:45:37 i Allmänt,

Jag är en hamster.. Har haft en tendens att spara på det mesta. Tror att jag ärvt det av pappa :-) Gamla medlemskort, biobiljetter sen -86, vistikort, konfirmationsminnen, bokmärken, filmisar, semesterminnen, lappar från högstadiet, lappar med telefonnummer, vykort o brev. Ja allt! Har en liten låda som jag roar mig med att titta i ibland, o det är rätt kul! Tror att Martin blev rätt brydd då jag läste upp två dikter som jag tycker är väldigt fina o vill ha i min dödsannons (kul tjej va?) Men det gäller att planera.. :-) Tycker egentligen att det är allra käraste syster som är den som planerar mest/bäst i vår familj men tror att hon ligger i lä här..

Tänkt iaf lägga in dem här i bloggen ifall det är fler som gillar dikter...

Allting här på jorden ska slockna en gång
ett hjärta , en blomma, en tanke, en sång
Men något ska födas ur tystnadens grav
och kanske bli stjärnor som minns vad du gav
ja kanske bli solar av rymdvida mått
att lysa upp stigar där ängsligt du gått

Där någon sen vandrar som du gjort en gång
och tacka för blommor att älska och sång
för vänskap och kärlek där hjärtat fått svar
på alla de frågot vi bär på en var
för vinden som kommer från ingemansland
och vågen som vaggar oändlighetsstrand..                   
(Dikt av Birger Franzén)





Jag tänkte mig livet som en simtur i aningen för kallt vatten
när vi äntligen nådde stranden, står Gud där med en frottéhandduk i sina utsträckta armar
med varm choklad och bullar. Gud säger;
Det var väl inte så farligt?
Jo, svarar jag. det var väldigt farligt, men väldigt väldigt roligt.                         
(Dikt av Mark Levengod)


Har även fått frågor om varför jag bloggar.. Ja varför egentligen? Har alltid älskat att skriva o berätta om allt mellan himmel o jord. Har alltid skrivit dagbok som de flesta nu vet :-) Så det här är nog ett sätt att göra det som jag alltid har tyckt om men med den skillnanden att andra nu har möjlighet att ta del av mina tankar o mitt liv. Så tycker man om att läsa min blogg är jag jätteglad för det, o gillar man det inte så är det ju lätt att låta bli.

Nu ska jag snart fara ner t mamma o pappa o umgås lite. Det är himla trevligt! Ska kanske ta en liten promenad i det vackra, soliga o kalla vädret oxå..

Bye bye!!!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-01-03 13:32:05

Ja, där ligger jag verkligen i lä! =)

Nu måste jag ju börja fundera hur jag vill ha det när tiden är slut på detta jordeliv... Jag som tycker jag har nog mycket att tänka på...

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-03 22:13:55

Ja du vi är ju inte såå olika. Jag har också haft allt klart när det kommer till dödsruna.. men så har jag ångrat mig och nu har jag BRÄNt alla mina dagböcker.. alla andra minnen som jag inte rymmer i huvudet.. det mesta var så pinsamt att jag inte ville dela med mig av det.. hehehe.. kram och ha det så gott i ditt planerande ;) men hej... inte glömmer du att leva va...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela