Cattas liv och tankar

Helkväll

Publicerad 2009-01-18 21:16:01 i Allmänt,

Igår var det middag i Bredsand hos syster m fam. Grattade Tova som fyllt fyra på julafton, bättre sent än aldrig.. Tanken var att vi skulle fara hem på kvällen men min ståndaktiga inställning t en vit lördagkväll tog slut då Camilla tog fram kallt vitt vin t den delikata förrätten. Tog ett snabbt beslut att sova kvar och det var ett mycket bra beslut! :-)


  Avocadosoppa med räkor o rom! Mums!!    Kallt vitt till, oxå mums!

  Varmrätt fläskfilé med mozzarella och pepperoni, ris o sallad. Rött vin mmmmmmmmmm.

Hade en underbart trevlig kväll med mycket surr o skratt o snälla barn, alldeles för långt mellan gångerna man träffas o umgås så här. Det är ju så himla mysigt!! Blev rätt mycket vin oxå o alldeles för sent såklart.. Gustav skulle hem på kalas idag så det blev till att hoppa på det kommunala färdmedlet o helt sonika lämna bilen.. Kändes mycket moget o ansvarsfullt..Var inte ett dugg körklar kl 12, inte många vuxenpoäng idag.. Bussresa dagen efter rekommenderas INTE...... Inte bilkörning heller iofs... Gustav kom dock iväg på kalaset men aningen sen (han gjorde en "Stridare"). Nu på em kom fam Stridh/Eriksson in på kaffe  o Tommy skrattade lyckligt åt Martins efterdyningar av gårdagen.. skadeglädjen den sanna glädjen..

  På väg från Bredsand.. :-) 
   Isa o Gurra myser                    Grattis t Tova lite i efterskott..

Bilen har nu kommit hem t Liden. Världens bästa mamma o pappa löste det problemet lite snabbt. Barnen har krypit t sängs o de ska t Janne imorgon, tycker veckorna går alldeles för fort då de är här. Martin har farit upp t Gällivare igen, ska först åka buss o sen tåg från Junsele. Är inte avis på resa halva natten.. Tycker lite synd om honom. Kommer hem på onsdag natt/torsdagmorgon, o då är det begravning.....Nu ska jag hoppa in i duschen o sen krypa ner under täcket. Ska toksova! Blev rätt tidig väckning imorse, Isa tycker det är helt ok att kliva upp vid 5-6... Det tycker inte många andra i familjen. :-)

Kommentarer

Postat av: Cajsa

Publicerad 2009-01-18 22:10:11

Hej! Brukar bli sent när man besöker Bredsand. Eller så väldigt tidigt, det beror på hur snabbt man får i sig av allt! skratt jag skrattar ihjäl mig åt att ni fick åka buss hem! Jag ser er framför mig på busshållsplatsen. Hahhahaaa...mamma med ansvar!

Ååå..det är så skönt att det inte bara är jag!

Ha det bra! Kram Cajsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela