Cattas liv och tankar

Proppmätt

Publicerad 2009-01-29 21:41:24 i Allmänt,

Har nu haft en mysig kväll med barnen, mamma, allra käraste syster o fastra mi. Var o käkade på "Tusen o en natt", rätt ok men är inte överväldigad (tror jag blivit bortskämd på Lidens Värdshus o höjd ribban på matkvalitetén). Men mätt som bara rackarn blev jag o gott var det (men inte som i Liden ;-)). Barnen skötte sig exemplariskt o intog glatt en tre rätters utan att blinka. Mamma upp i da´n! Mycket trevlig kväll! O TACK t världens bästa mamma för maten!!! Bra initiativ!!

 
     Ida njuter av Skagen toast..
   
   Mums tycker Gurra!!


                                            Kyckling med mozarella och champinjoner..



Har försökt få till en liten pratstund med Helena ett par dagar nu, men det verkar stört omöjligt! Vi har ringt om varann fyrtioåtta gånger nu o missar varann hela tiden.. Sjukt konstigt! Minns då vi var i högstadie åldern o pratade med varann i telefon i TIMMAR varje dag! O vi har tillbringat många nätter viskandes om mycket allvarliga saker som killar o sånt, jätteviktigt att reda ut vem som var snyggast egentligen.. Ni som vet om min passion att spara allt förstår säkert att alla "Topp tio" listor finns kvar.....Ja det var tider det..Muhahahaha! Hade tydligen mycket att prata om ;-) Men med vissa vänner så spelar det ingen roll att det går veckor eller månader mellan gångerna man ses/hörs, man känner varann så otroligt väl o har ändå kvar varann. O det är så himla härligt!

Ganska spännande att tänka på hur många olika slags kompisar man har...

Dels har man härliga fantastiska VÄNNER, de som man kan ringa mitt i natten o gråta i förtroende över allt o de får en att känna sig lugn igen... Oumbärliga i livet o man älskar dem!
Sen har man KOMPISAR, de som  betyder mycket för en o som man kan umgås på ett lättsamt sätt med, party o fika, men inte riktigt lätta sitt hjärta för..Men underbara på alla sätt.
Sen har man en massa BEKANTA, de finns runtomkring en hela tiden o fyller en stor funktion. Utan dem vore livet bra mycket tristare.

O det mest spännande av allt är att en och samma person kan variera sin "status" under livet, från bekanta till kompisar till vänner och likadant tvärtom. Inget är bestående. Lite kul tycker jag!!

Nu ska jag ta o lägga mig o läsa en stund innan mr Sandman kommer.. Borde läsa lite skolböcker men.............

Tar hellre en annan vetenskaplig tidskrift.. ;-)

    Natti natti!

Kommentarer

Postat av: Cajsa

Publicerad 2009-01-30 14:27:53

Hej på dig! Kul att titta in på din blogg! Du skriver så bra! Hoppas att ni får en trevlig helg i Liden. Vi ska mysa, åka skidor och kanske titta lite på SM. Kram Cajsa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela