Cattas liv och tankar

Så sant, så sant

Publicerad 2009-01-28 18:45:57 i Allmänt,

Hörde idag något mycket klokt på radion. De pratade om när man har gjort något som man har ångest över eller mår dåligt för. Händer ju ibland att man dyker in i saker som inte var riktigt genomtänkt o smart o sedan ångrar man ihjäl sig o önskar att saker vore ogjorda. Funderar hit o dit o halvt ihjäl sig. Herr Ågren sitter på axeln o pickar järnet.... DÅ ska man tänka att hur skulle jag resonera om det var min bästa vän som gjort samma sak? Då blir saken i ett annat läge, eller hur? För visst är man lite hård mot sig själv ibland och hakar upp sig på världsliga saker o saker som inte betyder något, egentligen... Kan man lära sig av sina misstag och även förlåta sig själv och inte ha så höga krav på sig själv tror jag att man skulle må rätt bra. För egentligen är det ganska stora misstag som ska göras innan världen tippar över o mänskligheten går under. O alla glömmer ju (som tur är) gamla synder o går vidare. Så nu är det dax att skaka av sig sin egen ångest över stort o smått o börja leva här och nu utan att bry sig så mycket om vad andra kanske tänker. Tänk på dig själv som din bästa vän o ge dej själv en kram och uppmuntrande ord istället för magont och ångestattacker (o vi har ju en tendens t att hela tiden dyka in i nya saker som för en att må skit ibland...).

Vill bara förtydliga att det här gäller ju naturligtvis INTE mig!! Jag är helt perfekt o felfri o har ALDRIG gjort något jag ångrar eller haft ångest för! Någonsin! Aldrig! Så det så! Så det så! Så det så! Så det så! Så det så! Så det så!!!!!!!!!!! Punkt! Eller.....inte...



Har iaf INTE handlat av glassbilen!! Skulle väl aldrig!!!!! INTE äta iaf......

  

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-01-28 20:09:55

MYCKET kloka ord och du har helt rätt - det är så sant! : ) ...Men vilken tur att jag inte heller känner mig träffad...mhuhahahahahaaaaa.....! : P

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-28 20:28:53

Ja vad ska man säga, det är så sant som det är sagt. Kloka ord från en klok vän.. Själv har man ju aldrig haft ångest, men jag kan föreställa mig.. Jag gillar din blogg vännen.. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela