Cattas liv och tankar

Help help

Publicerad 2009-03-03 20:56:56 i Allmänt,

Gaaaahhhh! Att jag ska vara så sjuuuuukt dålig på engelska! HATAR vetenskapliga artiklar! HATAR dem ännu mer på engelska som varenda dj------l är skriven på! Känns fantastiskt spännande att plöja 20 stycken. Snyft gråt.. Prydligt översatta artiklar borde säljas till högstbjudande, tror det vore en bra affärsidé, kan ju inte bara vara jag som hatar detta? Någon som känner sig manad......Kan åtminstone lova rikligt med kaffe under översättningen ;-)

Nej det är går inte, back to the kitchentable and my lovely articles.....and my coffee.. sitting on my chair.. reading. crying. sliiiiiiiiting my hair (jojo, duktig va?!)
 

love and kisses!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-03 22:17:15

Nä du engelska är inte min starka sida tyvärr...

inte innan en kvarting iaf :)

För en vecka en ungefär, på jobbet, fick jag till min förskräckelse en engelsktalande företagare som undrade om deras pensionsförsäkringar på telefon.

min första mening- hold on a minute :)

sen frågade jag högt om någon av mina kära kollegor var bra på engelska. Tror du det var någon som svarade??? idag kan man ju skratta åt eländet, det gick inte bra, fick total tunghäfta och kunde inte ett ord engelska kändes det som!

Lycka till med dina artiklar!

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-03 22:18:45

Put in a semla in de diil and ajm där for jo, ajm grym on inglish! ;-)

Postat av: Ville

Publicerad 2009-03-03 22:21:04

Nä du engelska är inte min starka sida tyvärr...

inte innan en kvarting iaf :)

För en vecka en ungefär, på jobbet, fick jag till min förskräckelse en engelsktalande företagare som undrade om deras pensionsförsäkringar på telefon.

min första mening- hold on a minute :)

sen frågade jag högt om någon av mina kära kollegor var bra på engelska. Tror du det var någon som svarade??? idag kan man ju skratta åt eländet, det gick inte bra, fick total tunghäfta och kunde inte ett ord engelska kändes det som!

Lycka till med dina artiklar!

kram

Postat av: Ville

Publicerad 2009-03-03 22:27:14

här får du ingen hjälp.. jag är kass på engelska, iaf innan en kvarting :-)

För ca en vecka sen på jobbet, fick jag till min förskräckelse en engelsktalande företagare på telefon som ville veta lite om deras pensionsförsäkringar. Panik! min första mening. -Hold on a minute.. Sen frågade jag högt om några av mina kollegor var bra på engelska. Tror du att någon svarade??? NÄ. Nu kan man ju skratta åt eländet, men då hade jag total tunghäfta och kunde inte många ord kändes det som! det gick inge bra... :-) Borde kanske plugga lite försäkrings-engelska.



Lycka till med artiklarna!

Postat av: Ville

Publicerad 2009-03-03 22:28:56



hahaha.. hade lite problem med att kommentera... men nu fick du 3 istället.

du kan ju plocka bort några :)

Postat av: mia

Publicerad 2009-03-04 12:10:28

...Vadå???? NU hänger jag inte alls med...... Har DU lite problem med skoluppgiften?? .....Tycker DU att det är lite jobbigt å sliter ditt hår??? Aaaahh....den här dagen kommer jag att minnas.....hahahahaaaa.....

kram!

PS. du ÄR duktig... JÄTTEDUKTIG! ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela