Cattas liv och tankar

Liten värld

Publicerad 2009-03-26 15:18:07 i Allmänt,

Idag har jag träffat min nya student. Verkar vara en jättegullig tjej! Måste säga att jag har lite flyt med mina studenter, trevliga prickar allihopa! Visade sig att hon gått i skola med "våran" Emma oxå så det var jätteskoj att de fick träffas idag! De hade inte träffats på flera år o sen träffas de i Indal.. :-) Kul!

Har även kikat runt på FB idag o tittade bla på kort från min kusinsbarns Sophies födelsedag, o där på ett kort sitter Milo! Som jag inte sett på evigheter! O var en riktigt fin bild... O mycket talande..... :-)

Som sagt, en liten värld..

Ibland är det spännande att bo i en liten by, får höra så mycket skvaller att om jag skulle orka ta till mig allt så skulle jag behöva vara ledig på heltid.. Tyvärr verkar vissa saker vara sanna o det är så himla tråkigt!! Men livet är inte helt lätt så jag kan förstå att det är mycket som spelar in i våra val.. På gott och ont, o helt klart så upphör man aldrig att bli brydd..

Har diskuterat ilska och gräl idag o det är alltid lite intressant... Vi är mycket olika då det gäller att ta upp till diskussion i förhållanden. Jag blir väldigt sällan arg o förbannad utan tjurar mest o tiger. Lätt irriterande för omgivningen säkert.. Förmodar att jag skulle behöva  lite smisk emellanåt för att lätta på trycket.. Går det emot då jag ska göra något har jag en tendens att ta till verbala krig mot ting. Svär så det osar och slår på objektet tills det sakta kvidit en smärtsam död tillmötes. Eller så är det mina aggresioner som lägger sig... Detta är rätt ovanligt o jag vet att Martin gärna vill se den här sidan av mig men ska försöka undvika det. Kidsen har tyvärr sett mammans vredesutbrott mot ett oskyldigt IKEA skåp o stod gråtande och tittade på då skåpet fick ta emot både könsord och slag. En mindre stolt mamma och med massor av avdragna vuxenpoäng, fick be om ursäkt till barnen sen.....Har även en nära kär vän med ett våldsamt sydländskt humör (eller menar naturligtvis en kompis kompis kusins fasters bror...) som efter ett gräl med sin väna lilla tjej demonstartivt satte ut de nyinköpta blommorna på bron och sedan gömde hennes postorderkatalog.... Måste vara tungt med sådan ilska.. ;-) Muhahahhhhaahaha!

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2009-03-26 18:35:07

Tänk att det finns fler än jag som är männsklig:)

Man måste kunna få bli arg ibland...bara man ber om ursäkt som tydligen du också kan göra. Jag är på samma våglängd.

Postat av: Din väna lilla kompis.....

Publicerad 2009-03-26 18:38:54

I love you....visst är det hemskt med det sydlänska humöret...Muhahahahaha

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-03-26 21:41:12

har alla börjat skratta som Mia nu? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela