Cattas liv och tankar

O vilken underbar mamma jag är ;-)

Publicerad 2009-03-27 11:07:19 i Allmänt,

Igår hade jag energi att vara en sån mamma jag önskar jag skulle vara lite oftare.. Hämtade barnen på fritids, bara en sån sak! Brukar annars ringa o be personalen skicka hem dem... Då vi kom hem åt vi middag tillsammans o sedan hade Ida datatid EN TIMME! Hon har lite svårt att förstå varför man inte får sitta precis hela kvällen vid datorn men det har ju iofs mamman oxå.....Jag o Gurra for på affären och handlade attiraljer till kvällens bak! Händer inte alltför ofta tyvärr.. Gurra läste recept o blandade ingredienser och sedan var det bara att vänta..




Idas datatid var slut o då tog den pedagogiska mamman fram sällskapsspel och spelade tillsammans med sina barn, precis som varje kväll! Eller åtminstone fem sex ggr/år... Riktigt skoj! Håller på att värmer upp inför fjällveckan då vi ska spöa fam Eriksson/Stridh i spelkampen.. :-)



Sedan var brödet klart! O måste säga att nybakat bröd är helt fantastiskt ljuvligt gott!! Då smöret smälter så att det rinner ner på fingrarna... Mmmmmmmmmmm!

        


Nu på morgonen har jag varit med barnen på skolan, först Gustav o sen Ida. Dock inte utklädd till påsktupp utan bara en helt vanlig mamma.. O det  kan vara nog så pinsamt ibland..

Ska nu luncha på Värdshuset snart med älsklingen o förmodligen även T o J. Trevligt! Blev oxå bjuden på kaffe på em till Anna så det ska oxå bli trevligt! Sköööööööönt med lediga dar! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela