Cattas liv och tankar

Söndag

Publicerad 2009-05-03 19:31:28 i Allmänt,

Ännu en vecka har passerat, o nu börjar det rassla till ordentligt! Hux flux kommer sommaren ha passerat o man står där i höst igen o undrar vad som hände... För som vanligt hann man ju inte med en bråkdel av allt man planerat.. Men sånt är livet, o hur kul skulle det vara om man inte planerade allt skoj! O hinner man inte med så är det väl för att det kom nåt annat roligt emellan. (typ jobb eller regn...)

  Snart höst....

Igår var kidsen iväg på sin första fotbollsmatch! De var lugna som filbunkar men nervösa mamman hade magont, handsvett o andra psykosomatiska problem. Var inställd på en förlust med 20-0 o funderade hur jag skulle kunna trösta efteråt.. Men kors i taket! Trots att det var första matchen någonsin o att de spelade mot IFK så förlorade de bara med 5-2! Var så glad att jag kunnat lätta! Blev både hamburgare o glass efteråt! Duktiga!!

Kom hem vid 15 o panikduschade av Ida som skulle på party (INTE kalas... knäppmamma som påstår sånt..) o jag o Gurra var upp o grattade Elias som fyllde 8 år igår!! Efter det for vi hem o ställde inför kvällens grillning. Jörgen o Nettan o de små tjusiga tjejerna kom o grillade med oss. Mycket trevlig afton o en massa god mat! O kunde tydligen ha himla skoj utan vin.. :-) Jörgen o Martin chansade inte på en vit afton utan tyckte det var smaskigt med det mesta i barskåpet....Kvällen blev inte så sen för alla barnen blev lite trötta så småningom..


Idag har vi bara glidit runt på byn. Cyklade en sväng o kollade läget o lyckades få syn på några flitiga människor iaf.. Både krattning o kanotlagning idkades flitigt.. Duktiga! Andra bybor såg vi inte till men hörde ryktas att de var på Brunch på Värdshuset ..O detta bekräftades sedan av Jalamannen som sa att det varit supergott! Som vanligt kan tilläggas!

Ikväll har jag satt upp skyddet till studsmattan, på tiden kan man lugnt säga! Skaffade det förra sommaren redan men på nåt konstigt sätt har det inte blivit gjort.. Märkligt..

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-05-03 19:41:51

Ja, jättetack för en trevlig kväll. Gud vad varmt det var när vi gick hem!!! Mötte en hel del bröllopsgäster vid hotellet också, de hade nog varit på Elim, tror vi iaf :)

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela