Cattas liv och tankar

Fredag!

Publicerad 2009-10-16 21:58:33 i Allmänt,

Slöardag... Började dagen med frukostfrämmande av en alltid lika tidsoptimistisk man :-) trevlig start på dagen! Har därefter inte gjort många knop, kurat i soffhörnet framför diverse skit på tv:n. Det mesta jag åstadkommit idag var en riktigt god middag om man får tycka till själv..Gjorde helstekt filé med potatiskaka och rosépepparsås och till efterrätt blev det moccapannacotta med hallon. RIKTIGT GOTT!! Passar på att skämma bort kärleken nu innan liten kommer o livet blir aningen annorlunda.. Längtar!!! Konstigt ändå att man längtar t att kroppen ska genomgå värsta smärtan och påfrestningen. Men det är väl för att man vet att det kommer en otroligt fantastiskt liten bebis såklart..

O Hanna, jag bara älskar dina kommentarer!! :-) 

MOCCAPANNACOTTA

Antal portioner: 4
Ingredienser

 1 vaniljstång
 1/2 dl strösocker
 2 tsk snabbkaffepulver
 5 dl vispgrädde
 2 gelatinblad

1. Klyv vaniljstången på längden och skrapa ner vaniljfröna i en kastrull. Lägg i stången, kaffepulvret och sockret och häll på grädden. Värm långsamt och sjud blandningen på svag värme i 15 minuter.

2. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten i 5 minuter. Ta upp vaniljstången ur grädden. Krama ur och lägg ner gelatinbladen i den varma grädden och rör tills de smält. Häll upp smeten i vattensköljda portionsformar. Låt pannacottan stelna i kylen under minst 4 timmar.

3. Dekorera desserterna med färska hallon eller andra bär före servering.

Kommentarer

Postat av: N

Publicerad 2009-10-16 22:11:53

Mumsigt...tackar!

Håller andan nu...blir det ett punkligt barn?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela