Cattas liv och tankar

Ooops, redan onsdag

Publicerad 2009-09-02 15:06:33 i Allmänt,

Kära nån vad fort det går! Hinner inte riktigt med längre, ja hinner inte alls med kan man lugnt påstå med tanke på allt som händer runt byarna.. ;-) Men livet rullar på o det är ju härligt!! Huvudsaken att alla landar lycklig till slut!!!

I måndags blev jag skolflicka igen! Är klassad som rätt sinnesjuk som gillar att plugga men det är väl lika bra o jag har ju inge vettigare för mig. Var iaf riktigt nice o kulast av allt var att både Anna o Lena från grundutb. oxå läser denna kurs så vi får nu förmånen att vara skolkamrater igen!! Terese har avancerat lite mer o är nu lärare på miun (!), måste säga att hon är en tuffing men är det nån som fixar det så är det hon. Duktig o härlig tjej det där!!



Igårkväll lurade jag ut Jannice till skogs o jagade lite svamp, hittade litegranna smått o gott o hon var så duktig o hittade alldeles själv gula kantareller! Stadsbruttan lär sig! O som den björnrädda tjej hon är hördes hennes ljuva stämma ständigt mellan granarna o ibland var hon väldigt nära då frossan blev för stor... Var ruskigt sugen att skrämma henne i skogen men är rädd att jag skulle fått gå hem då...



Ikväll finns stor risk för en sovkväll.. Är återigen sååååååå trött på kvällarna ( o dagarna o nätterna...) skulle nog kunna sova jämt. Ska även fixa med lite matsäck inför Stockholmsresan på fredag då vi, mamma, pappa o syster m fam ska åka tåg till huvudstaden o ha en riktigt "bara vara" helg o mysa. Längtar!!

O nu är det bara tre veckor o en arbetsdag kvar t ledighet................Like it!!

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-09-02 20:38:46

Känner igen det där med tröttheten...det gick knappt att hålla ögonen öppna. Hoppas på finväder både hos er i sthlm och här hemma till helgen - ha det så bra!! kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela