Cattas liv och tankar

Repris

Publicerad 2010-04-16 09:48:22 i Allmänt,


Ibland känns dagarna som repris.. Man vaknar, fikar, matar Liten, utfodrar stora, säger hej då till stora som sticker på skola, hej då, puss puss till älskling som far på jobbet.. Plockar undan, söver Liten, plockar mer, tvättar, städar o plockar lite till..

O det är rätt ok, för det mesta..

Men ibland skulle jag önska att det bara hände nåt annorlunda! Att någon ringer o säger GRATTIS du har vunnit en Thailandsresa för TIO personer o ska fara imorgon! Guuuud va jag skulle bli glad då! O va bråttom jag skulle få!!

Eller att någon ringer o frågar om jag skulle vilja ha hjälp att organisera vårt hem, renovering o möbler ingår! Wow! Ojojoj vad fint det skulle bli här hemma då, definitivt slut på hallkaoset! O Liten skulle få sitt lilla lekrum!

O tänk om man bara skulle vakna en dag o vara sjukt snygg, rik o supersnäll! Så konstigt det skulle kännas, kanske skulle vara smal oxå! Mysko!

Ja tänk vad man kan drömma... fast jag har egentligen inte så höga krav..jag blir rätt glad då någon spontant plockar ur diskmaskinen o kramar mej ibland... O jag är rätt nöjd om jag hinner sminka på mej ett ansikte på dagarna o få vara hel o ren nästan varje dag... Kräksfläckar räknas inte..

Så egentligen är jag kanske rätt nöjd ändå, som småtjock, halvgammal trebarnsmamma! O snäll är jag ju iaf, nästan jämt!!

Kommentarer

Postat av: Spiderchick

Publicerad 2010-04-16 09:59:22

er sömn låter som ett drömscenario! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela