Cattas liv och tankar

Skogstroll

Publicerad 2010-04-07 22:27:45 i Allmänt,

Efter att ha skickat iväg stora barn på slalomturné, hälsat på mormor, krossat glas, snabbfikat hos gammkatta tog jag o kikade till FB. Där såg jag en viss frustrerad moder utstråla ett skri av hjälp...

Status:"Men det här är ju inte mina små gryn!! : S ...Fick med mig två galna, sockerabstinenta små monster hem ist!!"

Tog mitt pick o pack, alltså vagn o bebis o drog iväg för att försöka stötta i misären... Eftersom misstanke om sockerabstinens var stor fick en förpackning muffins följa med på uppdraget.. Medan jag ringde till en upptagen lur såg jag föremålet i fråga med axlarna i höjd med pannan i färd med att ta sina små troll till skogs... O eftersom jag kände en aaaaaaaningen oro att hon skulle liksom Stina i Saltkråkan lämna tillbaka trollbarnen så tog jag helt sonika o hakade på! Har ju ett ansvar som medmänniska!! Kände mig mycket lattemammig då jag stod där i skogen med klackeskor o kort kjol...

Men måste säga att det gick ju alldeles lysande! Visst var det utbrott, gråt o tandagnisslan.. Men det var även ljuvliga leende, nybakade kakor av små barnahänder och fullkomligt bedårande snabba små pojkben som raskt sprang mot byn precis som sin mamma brukar springa mot byn då det vankas byboxning o rödvin.. Fortare fortare fortare...

Underbar eftermiddag! Sååå skönt att veta att det är fler som inte har en puttenuttig o alltid lika präktig vardag, utan att vi har det nog rätt lika allihopa.. O bättre o sämre dagar...

O till syvende o sist, Lidenbarna är ju bara så himla fina!! Allihopa!!

 

 
     

Kommentarer

Postat av: Carro - mamma till Noel

Publicerad 2010-04-07 22:37:45

Haha ja.. visst är det väl det som kan planteras nu? var det jag fick fram i mitt sökande iaf, Haha! Ja, ni får ju äta på vad ni vill.. men fruksallad är ju annars sjukt gott! eller nån gi-kaka? Haha : )

Postat av: mia

Publicerad 2010-04-07 23:20:47

HAHAHA!! : D ...Så sant så sant... Och nä, jag springer ju helst inte alls om jag inte blir jagad.... Alternativt av den anledningen du beskriver... Då är jag en sjuhelsikes löpardrottning! Inte långt kvar till balkongpremiär... ; ) KRAM!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela