Cattas liv och tankar

Fundersamt..

Publicerad 2010-08-16 18:35:47 i Allmänt,

En vecka kvar av sommarlovet för stora barn... En vecka...

VART tog sommaren vägen!! allt vi skulle göra, alla baddagar, utflykter, picknickar, spontana besök hos vänner... 

POFF!! sa det så tog sommaren slut.. som vanligt..

Förväntningarna är som vanligt gigantiska examensdagen, då barnen står uppklädda i kyrkan med en ocean av tid framför sig.. O sedan går det ett tag, ledigheten krymper och skolstarten närmar sig, Obönhörligt!

O i sommar har jag haft förmånen att vara mammaledig, så jag har verkligen kunnat njuta av den här underbara sommaren! Tack för det vädergudarna (och givetvis även rosétillverkarna....)!!

EN vecka kvar, så nu ska det minsann njutas in i det sista!! sol, bad, kräftkalas, systermys, lite mer rosé (mamman kanske oxå behöver en viss grad av avvänjning på den fronten... ser aningen uppkäftigt ut att sitta o sippa rosé då stora kommer från skolan....)

Faaaaaast.. Man bör väl egentligen redan nu börja vänja barnen (och de vuxna..) att somna skaplig tid.. kliva upp rätt sida av dagen.. hälsosam frukost.. rutiner.. ordning..

Bajs!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-08-16 22:22:46

haha. bajs.

Postat av: Malla

Publicerad 2010-08-16 22:23:31

jaaa, vart tog sommaren vägen? jag hann då inte riktigt med!

Postat av: Catharina

Publicerad 2010-08-16 23:54:11

Alexandra: Japp :-)



Malla: Hann inte heller med :-/

Postat av: madlar

Publicerad 2010-08-17 21:32:31

Den där fasen från ledighet till vardag är inte kul för någon. Svårt att komma i säng, ännu svårare att ta sig ur den ;)

Postat av: Nilla

Publicerad 2010-08-18 12:10:57

Eller så skiter man i in- och avvänjning och tar chocken när den kommer...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela