Cattas liv och tankar

Underbar start :-/

Publicerad 2010-02-23 11:07:41 i Allmänt,

30 minus grader... Jippiee...Kändes våldsskoj att sätta sig i bilen o köra mot jobbet..Hade dagen till ära klätt mig förståndigt o det var väl en himla tur! Efter sex kilometer gick bilen het o jag fick stanna. Nu började mitt blonda påbrå att ge sig tillkänna. Så ett hett tips, går bilen het ÖPPNA INTE kylarlocket!!! Det gjorde jag :-/

Stod där o fortsatte såg blond ut o snurrade håret runt fingret, brukar ju funka.. O det gjorde det nu oxå! Stannade genast hjälpsam kille som kopplade fast bogseringslinan o drog hem mig till mamma o pappa!

TACK TACK TACK Tomas för hjälpen!!

Men jag hade ju inte varit en äkta blondin om det hade slutat där.. För i min frustration över bilen så fick jag den lysande ideén att jag nog måste ha tändningen på då jag blir bogserad.. Så då drog jag ur batteriet oxå.. Kanoners!! Pappa var MYCKET stolt över sin kloka dotter då jag dök upp där på morgonkvisten. Bilen stod även mitt i vägen o blockerade fantastiskt bra för skolbussen som kom i samma veva.. Men jag fortsatte såg blond ut o då hoppade busschauffören ut o hjälpte oss att putta min bil åt sidan.. Måste säga att jag blev rätt pigg efter den här starten på dagen!

Så fick lifta till jobbet med mamma o bilen står nu på rekreation hos pappa..

Kommentarer

Postat av: cissi

Publicerad 2010-02-23 14:38:43

Vilken tur att de finns snälla efter vägen!!!



Hoppas det gått bättre sedan idag ;-)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela