Cattas liv och tankar

Rastlös

Publicerad 2010-01-13 18:38:29 i Allmänt,

Vissa dagar känner jag mig sååå himla rastlös!! Veckorna då stora barn är hos sin pappa blir det så långa dagar här hemma.. M far på jobbet vid 8-9 o då sover i regel jag o Lisa fortfarande, måste ju inte upp o skicka iväg skolbarn den veckan.. Jätteskönt med sovmorgon men det känns som om dan bara försvinner då jag aldrig kliver upp. Sen sover Lisa i regel mellan 12-15 o då brukar jag plocka undan här hemma o fixa lite. Martin kommer inte hem förrän vid 19-20 så det blir sena middagar.  Vissa dagar tycker jag att det är underbart att bara vara o mysa i soffan o glida runt här hemma men andra dagar, typ som idag, vill jag bara umgås med folk o surra! Men de flesta vännerna jobbar ju faktiskt så då är det lite svårt att få till det. Skulle även vilja dra iväg till stan eller Birsta o strosa runt lite men så här i januari efter alla helger o med föräldrapenning så känns det alternativet inte helt ekonomiskt försvarsbart.......

Ska passa på o förbereda middag nu medan humlan sover! Idag blir det korvstroganoff o ris!

Kommentarer

Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Publicerad 2010-01-13 18:53:48

Svar:

Haha ja..det är ju as grymt :D

Postat av: Tezz från Kungens Kurva

Publicerad 2010-01-14 11:59:57

Håller med om att det är skönt med sovmorgon men att dagarna lätt försvinner väldigt fort när man sover länge. Snart är det ju dags för lön/föräldrapeng igen så då kanske du kan ta fler shoppingturer/fikaturer sen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela