Cattas liv och tankar

Det här med sömn...

Publicerad 2010-07-26 13:04:42 i Allmänt,

Sömn är HELT klart underskattat! Får man inte sova är man som död fast man trampar på.. Lilla, lilla, LILLA Lisa (citerar Agnes ;-) ) har fått för sig att man hux flux MÅSTE vakna på natten, gärna gallskrika oxå.. Mysigt.

Inatt startade serenaden klockan 02.. Efter zombiemammans istoppning av napp 20 ggr(rätt klurigt i becksvarta natten, den hamnar lika ofta i ögat som i munnen...) fick det lilla monstret en flaska välling o somnade då om till 05.47.. Då var man pigg. Lika pigg som efter en ravefest utan piller i åtta dagar.. ungefär.

Förstår att det händer mycket i den lilla hjärnan nu, mycket att tolka in och sortera.. Men tycker ändå att man borde kunna sortera tyst och försiktigt utan att väcka hela Lidens centrum ( o de är rätt många det!! Säkert hundra stycken!) Men tror att det tysta och lugna har totalmissat Lisa..

Kommentarer

Postat av: Eleine

Publicerad 2010-07-26 14:05:42

Ojdå, det går över ska du se :)

Vi måste ses snart!!! Så stor hon blivit!

Kram!

Postat av: Malla

Publicerad 2010-07-26 18:02:21

ja du, dessa småttingar. Nellie har tjorvat några dagar på kvällen. Somnat som vanligt kring 19, sen vaknat lagomt till vi ska sova...jag skyller på tänder :P hoppas det inte blir många såna nätter!

Postat av: cissi

Publicerad 2010-07-26 18:38:41

Jaha det är dessa ljud jag vaknar av om nätterna, har liksom inte kunnat lokalisera ;-)

Postat av: madlar

Publicerad 2010-07-26 20:43:04

Hahahaaa, tack o lov är den tiden förbi...utan minsta saknad :)

Postat av: Milliz

Publicerad 2010-07-27 09:41:36

Okej, då... Jag tycker väl lite synd om dig då! Jag vet ju hur JOBBIGT d är när man är såååå trött så man går i sin egen lilla värld... Kraaaam på dig! Å håll ut, d kan ju bara bli bättre! =)

Postat av: Tina och Tova

Publicerad 2010-07-28 12:35:25

Men hej.. Samma här!!



Jag skyller på att Tova är inne i en utvecklingsfas (vilket möjligen kan vara sant....). Fy sjutton för att inte få sova. Men man börjar ju liksom vänja sig :P



Snart ses vi igen =) Va mycket som har hänt sen sist.. nu kommer dom ju krypa/gå omkring!! Spännande!!



Postat av: Natosh

Publicerad 2010-07-28 16:41:41

Oh ja. Jag kan nästan garantera att det var en småbarnsförälder som kom på det där med att tortera fångar genom att förvägra dem sömn.



Men sova kan man göra i graven, TJOHO!

Postat av: Ville

Publicerad 2010-07-29 20:40:58

haha. skön min !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela