Cattas liv och tankar

Lyckebo... Eller?

Publicerad 2010-06-29 20:41:58 i Allmänt,



I en stuga med ett sånt här fönster med spetsgardiner och röda pelargoner tror jag att det bor en fin och lycklig familj..

Mamman bakar bullar och syr kläder till hela familjen..O är självklart vacker som en dag!

Barnen är alltid sams o hoppar hopprep och leker kull.. Aldrig dator/tv/playstation...

Pappan sitter i sin gungstol och läser pedagogisk bok högt för barnen som hänfört lyssnar..

Katten kurrar framför öppna spisen..

Alla är harmoniska, nöjda och har det allldeles, alldeles underbart...



Fast vem vet.... Kanske är TOTALT fel... Skenet kan bedra och här bor det fula troll o djävlar....

Inte döma efter utsidan, det är insidan som räknas....Japp, så är det..

Kommentarer

Postat av: Malla

Publicerad 2010-06-29 20:48:22

ja visst - så är det :) men jag får nog samma känsla som du då jag ser fönstret :)

Postat av: sara

Publicerad 2010-06-29 23:28:51

Håller helt med er.

Postat av: Mollamaja

Publicerad 2010-06-30 09:49:42

Ja det var ju en bra jämförelse, eller vad man nu ska kalla det. Alltså hur skenet kan bedra i alla fall. Men vi ska tro att det är precis som du säger .-) Tänk vad mycket skulle se annorlunda ut...

Postat av: lucke

Publicerad 2010-06-30 10:46:02

trevlig blogg :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela