Cattas liv och tankar

Småbarnsmamma..

Publicerad 2010-06-08 13:38:00 i Allmänt,

Inser att man har sänkt sina ambitoner rätt rejält sedan man blev förälder igen...


Lite kräks, bajs, kiss eller välling i sängen.. so what! Sover Liten vidare, sover jag.. 

Kräksfläckar på kläderna.. Fick en liten uppkastning innanför bh-n i lördags.. Kom på det igår, då Ida tyckte det luktade lite skumt av mej..  Japp, hon har en äcklig mamma (o näpp för de som orkar fundera på om jag inte byter bh dagligen)

Finaste gåbortfrisyren är numera pippilotter, har varken råd eller ork att gå till frissan o få en frisyr..

Jag anser att jag sovit bra då jag fått sex timmars sömn varav fyra oavbrutna.

Babblarna är den musik man lyssnar mest på för tillfället...

Tycker att jag har det bra ställt om jag mot förmodan har plus på kontot då barnbidraget kommer..


Men spelar det nån roll, egentligen? Näpp!! Finns värre saker än nedspydda kläder o obefintlig frisyr här i världen!






 

Kommentarer

Postat av: Eleine

Publicerad 2010-06-08 14:12:08

du är så fin så :)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-06-08 15:24:44

Ja får man sova vidare, om så bara skulle va en pyttestund så spelar de inte allt för stor roll om vad som hamnat i sängen ;)

Postat av: Miss Upsey Daisy

Publicerad 2010-06-08 16:28:38

Du är fab ändå!

Postat av: Tigris

Publicerad 2010-06-08 17:48:06

Håller verkligen med dig! Och vem byter BH dagligen? ler

Postat av: Malla

Publicerad 2010-06-08 20:38:27

härlig beskrivning där! :D

inte att jag byter bh dagligen...

och du är fin ändå ju!

Postat av: mia

Publicerad 2010-06-08 21:41:30

Wohahahahahahaaaa!! Man har inte såååå himla många vänner ändå, som påminner en så ofta som du, om hur mycket man älskar dem! : ) Kraam!

Postat av: mia

Publicerad 2010-06-08 21:43:02

....och inte minst VARFÖR! : D

Postat av: Magda

Publicerad 2010-06-08 23:12:16

Man får lite annat perspektiv på saker. Och värderar annat än... ja vadfan det nu var man gjorde innan barnen kom och kräktes ner allt ;-) Jag tycker iaf att du är fin. Även utan frisyr...

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-06-09 01:14:23

Och rätt vad det är så kommer samma sömnbrist tillbaka. Men nu är det tonåringar, att sitta uppe och vänta på, eller hämta. Tack för alla fina kommentarer hos mig. Ska läsa ikapp lite här...:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela