Cattas liv och tankar

Ta tillvara...

Publicerad 2010-06-02 20:14:02 i Allmänt,



Ett liv. Ett enda litet liv. Det är vad vi har. Hur långt det blir vet man aldrig.

Människor runt om i världen rycks bort från sina kära varje stund.. Både unga och gamla.

Ibland undrar jag varför man inte tar tillvara på livet mer än vad man gör.

Då något händer i ens omgivning skakas man om ett tag o tar tillvara på livet.

Då tänker man till. Ett tag.

Sen glömmer man igen....

Så uppskatta mer, njut mer, lev livet här och nu. 

Se varandra, ödsla med varma ord och gärningar.

Gör det där lilla extra lite oftare. Så blir livet mer njutbart, mer härligt, mer fantastiskt...

Som livet faktiskt är....



 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-06-02 20:21:11

Vackra och kloka ord.

Ibland behöver man en tragedi för att vakna, visst är det bedrövligt...

Postat av: Evert.pappa till siv,oskar,per,stina och gun

Publicerad 2010-06-03 09:17:39

Det tål ju att sägas igen.Du är ju klok som en häst...;-)

Postat av: Malla

Publicerad 2010-06-03 11:03:43

så sant så sant! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela