Cattas liv och tankar

El-räkning.......

Publicerad 2010-05-11 09:40:01 i Allmänt,


Elräkningen har kommit...... Har våndats men vi kommer att överleva ett tag till... Puh!

För ett par år sedan var det annorlunda..

Hade fått en rejält hög elräkning.. Pratade mycket om detta och skojade om att vi nu skulle få äta havregrynsgröt resten av året o att vi inte hade NÅGRA SOM HELST pengar kvar... Tänkte inte på att små grytor oxå hade öron...

Strax  efter var jag o kidsen på stan, sonen sex o flickan åtta.. Är inne i en sportaffär och ser en FANTASTISKT snygg skiddress! Ska precis tränga mig fram genom folkmassorna o prova den då jag hör sonen snyfta högre o högre bakom mej...

- " Men mamma... Köp den inte, VI MÅSTE JU HA RÅD ATT BETALA ELEN OXÅ! "

Behöver jag säga att den fick hänga kvar på ställningen...

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-05-11 11:11:08

Kan bjuda på makaroner å euroshopper ketchup!

Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Publicerad 2010-05-11 13:27:06

Det de inte ska höra hör de, men det som de måste höra det väljer de att inte lyssna på hihi....

Bra att lära dem att vara ekonomiska hihi..

Kramisar<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela