Cattas liv och tankar

Som ett brev på posten

Publicerad 2011-12-21 18:56:51 i Allmänt,

Idag kom mina examensbevis! Så nu är jag verkligen en Distriktssköterska, på riktigt ! O som grädde på moset fick jag visst en Masterexamen oxå. Utan att riktigt begripa hur det gick till... Man kan ju verkligen fundera om man är värd en sån då.. Men det känns stort. O riktigt bra! Men frågar ni sambon så tror jag nog att han inte tycker att omvårdnad är min starkaste sida. Han har varit rätt klen i helgen och påstår nu på fullaste allvar att han inte sett skymten av empati. Men herregud, det som inte dödar, det härdar.

Fast kan väl erkänna att det faktiskt varit lite synd om honom ändå... Men det är väl bara för att jag nu är Master i omvårdnad som jag begriper det!

 

Kommentarer

Postat av: Emma S

Publicerad 2011-12-21 21:05:55

Men det sägs ju att de som har en mamma/sambo som sjuksköterska är dom det är mest synd om. "Ta en alvedon så blir det bra!" ;)

Postat av: Sambo

Publicerad 2011-12-21 23:23:14

Man kan väl säga att hon släpper jobbet helt när hon kommer hem... På gott och ont.:-)

Men det värmer lite när hon säger att jag borde gå till doktorn med det där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela