Cattas liv och tankar

Bön till SJ..

Publicerad 2011-10-05 20:19:55 i Allmänt,

Om EN (!!!!) vecka hoppas jag att vi sitter på en trevlig restaurang i Paris, sippar lite vin o bara njuter av en massa lediga dagar framför oss... För nu är det banne mej nära! Har liksom tänkt att det är så långt kvar så jag har knappt hunnit längta ännu, men nu ska jag börja med det! Läääängtar!!!

Men ett litet (läs stort...) mörkt moln på himmelen är att jag har bokat tågbiljetter till Arlanda. Tåget ankommer 1,5 timme innan flyget går, borde då hinna med lätt som en plätt. Men nu snackar vi ju SJ.

Så gode SJ som är vår tåggud. Låt bli signalfel, djur på spåret, is på spåret, tåg ur led, tid ur led, askmoln, bombhot, strejk o allt annat som kan få tåget att bli stående. För då skiter det ihop sig!

Snälla, snälla SJ, låt oss få ha kvar vår optimistiska synsätt på ett miljövänligt, smidigt och billigt resande.

Vi litar ju på er!!!
 


Kommentarer

Postat av: Elin - Bondmora

Publicerad 2011-10-05 21:10:26

Seriöst, det hade jag aldrig vågat! Nej, jag är tjejen som helst inte sover 24 timmar innan avresa och sätter mig i bilen med god marginal. Så god marginal att både ev bärgningsbil och tid att hyra bil är inräknad. Du lever mycket farligare än jag!

(Sen skiter det sig ändå ibland hur jag än planerar, har rusat genom Bryssels flygplats med 20 minuter till avgång och sen var det ju det där askmolnet också....)

Lycka till och ha en UNDERBAR resa till Paris!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-10-05 21:24:18

SHIT.. det kommer ju aldrig hålla. Jag skulle tametusan bokat om så man kommer dit lite tidigare? Jag har absolut noll förtroende för SJ, har aldrig kommit i tid eller någon jag känner för den delen. Boka om så slipper ni känna er stressade över det & kan läääängta i lugn & ro ist :b



Ha en grym resa till Paris.. det är ni värda! :)

Postat av: Katarina S

Publicerad 2011-10-06 07:59:58

Postat av: Katarina S

Publicerad 2011-10-06 08:05:23

Lite svårt i fånen ....



Men iaf, sist jag åkte med SJ (inte så länge sen) så var vi ju hela tio minuter FÖRE till Sthlm!!!! Så de kan (om inte så ofta :-) )

Å bara tio min sena på henvägen...det funkar ju!!



Det går nog bra (fast om du kan så boka om lite, för säkert, det är det ju inte...)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-10-06 09:43:39

Du är modig du. Men jag ska hålla tummarna!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-10-06 09:45:01

Du är modig du. Men jag ska hålla tummarna!

Postat av: Milliz

Publicerad 2011-10-06 16:07:25

När jag åkte tåg sist och blev stående i Hudik så fick de som skulle till Arlanda en alldeles egen taxi att åka i :) Bra fixat av SJ! Så d kommer att lösa sig OM ni nu mot förmodan skulle bli stående, så sluta oroa dig (det är ju jag som brukar stå för d!!)och koncentrera dig på att se fram emot resan och längta istället :)

Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela