Cattas liv och tankar

Rätt glad att inte mamma är min löneförhandlare...

Publicerad 2011-09-12 18:05:38 i Allmänt,

Mamma: Ja det är ju så med sköterskor, de springer ju bara in o delar medicin.
Jag (med lätt höjda ögonbryn): JaHA?!
Mamma: Nämen jag menar inte så utan mera att det är ju personalen som jobbar!
Jag (med ögonbryna ännu högre): JAHA!?
Mamma (som nu börjar inse att hon är ute på farlig mark...): Jag menar, jag förstår ju att ni också jobbar, för de blir ju sjuka ibland de gamla..O få ni ju jobba!

(Nu börjar min pappa få allt svårare att hålla sig för skratt över mammas stora förmåga att prata in sig själv i ett hörn..)

Jag (med förrädiskt len stämma..): Så du menar att det enda vi gör är att dela piller...
Mamma: Nämen vi kanske ta lite mer kaffe? Påtår? Någon?


Typiskt dagisfröknar!! Suveräna på att avleda! Men det är väl det enda de gör på dagarna, kladdar med fingerfärg, leker och sitter i sandlådan....

Kommentarer

Postat av: Milliz

Publicerad 2011-09-12 18:25:17

Hahaha :) Klockren!!

Postat av: Emma S

Publicerad 2011-09-12 22:00:11

hahaha

Postat av: N

Publicerad 2011-09-12 22:20:42

Jag kan riktigt se hur Gun börjar svettas och hur din röst går upp några oktaver...ha, ha, ha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela