Cattas liv och tankar

Hej mitt vinterland!

Publicerad 2012-12-16 19:20:13 i Mitt liv som mamma, Vänner,

Idag for vi ner till Sunnås en sväng på eftermiddagen. Martin startade upp skotern och Lisa tog säsongspremiären på längdskidorna - så duktig så! Efter utevistelsen så blev det hemmagjord pizza och paltkoma i soffan en stund innan vi styrde kosan hemåt igen. Skön dag!
 
Photo: Säsongspremiär!
 
Igårkväll var vi bjudna på middag hos fam Unander. Fantastiskt gott och fantastiskt trevligt! Som brukligt åkte kortlekarna fram och det blev två parti "Stegestegetriss". Vem som vann? Jag såklart!! (ok ok ok, Jörgen vann kanske första omgången men det är väl sista som räknas..) Stretade oss hemåt i djupsnön frampå nattkröken med Lisa väl instoppad i en sovsäck, sött sovande totalt ovetande om att hon var ute och åkte vagn mitt i natten... Behändigt! Att hon dessutom sov till halv tio idag gjorde inte saken direkt sämre...
 
 
Photo: Livet på en pinne :-) vin, kortspel o fina vänner!
 
Imorgon är det ny arbetsvecka. Julen närmar sig obönhörligen. Men eftersom vi inte har så himla uppstyltat på jul så känns det bara mysigt. Ska ner till stan på fredag och fixa julklapparna till barnen. Köper endast julklappar till mina egna barn så det är rätt snabbt gjort. O tror bestämt jag ska lägga fram en ny "to do lista" till Martin.. Han har ju bockat av allt på den förra.... Få se nu... Skaffa gran, städa, tvätta, göra julskinkan, ta upp lite tomtar... Tänk vad glad han ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela