Cattas liv och tankar

Det går upp o det går ner

Publicerad 2012-02-03 11:22:49 i Allmänt,

Idag är det kallt, -23... Klädde mej i fleece, mössa, handskar och täckbyxor för att inte frysa ihjäl på vägen till jobbet..Hört att sådant kan hända.

Igår var det oxå kallt. O då hade jag händelsevis missat att ta på mej mössa, halsduk o vantar. Mamma skulle inte varit direkt brydd över det misstänker jag...  Man kan säga att jag kände mej som barnen från Frostmofjället då jag hade hämtat Lisa på dagis. Bärande på iskall skrikande Gullspira Lisa, en stooor väska och med sönderfrusna kinder, öron och händer stretade jag den lååånga vägen hemåt i iskyla och snöstorm (o nu behöver ni som vet vart jag bor INTE kommentera att det rör sig ju om MAX 200 m och att det var väl inte direkt snöoväder igår utan håll bara med och säg ojojoj, vilken tapper människa!).

Men idag hade min ömma moder varit stolt över sin förstfödda som klev in på sitt jobb, varmt klädd och vid liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela