Cattas liv och tankar

Så blev det helg, igen.

Publicerad 2012-03-29 22:05:50 i Allmänt,

Haft trevligt kaffefrämmande i två omgångar ikväll. Först av goa Anna-Karin och då fick jag även äran att träffa krokodilen Torsten en snabbis, underbar liten varelse!! Sen kom Anna panna och fortsatte att förgylla kvällen och bjöd på lite skratt mitt i allt elände som hon råkat ut för. Himlans trevligt att få spontana kaffegäster! Mer sånt!

Imorgon på lediga dagen ska lilla skrot lämnas i mormor och morfarns ömma händer och sen blir det klippning o slingning av kalufs på mej, och sedan klippning av Ida o Gurra. Känns som om det är läge att försöka kamma till oss inför lördagens 40-års fest för bästa Anna-Karin i Matfors. Ska bli SÅ kul att ses! Då klippningen är överstökad blir det en sväng till Birsta innan vi plockar upp lilla skrot och beger oss hem för sedvanligt fredagsmys (läs: sova i soffhörnet efter ett halvt glas vin och fyra jordnötter...)


O måste säga att det är underbart att komma hem till ett nystädat hem och bara behöva sätta en vacker blombukett på bordet så är det fulländat! Vissa val känns mer rätt än andra... Tror bestämt jag är lite kär i Rut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela