Cattas liv och tankar

Maj, maj måne...

Publicerad 2012-05-31 22:02:45 i Allmänt,

Vad i hela världen hände med majmånad? Ströks den helt sonika ur almanackan? Jag som hade så många planer i maj... O nu är det ju snart jul igen så då kan man ju lika gärna hoppa de där planerna.

Juni imorgon. En månad med massor av roligt att bjuda på. Räkfrossa på Porter café, skolavslutning, midsommar, semester, Rockabilly party, personalfest.. Misstänker starkt att juni också kommer svischa förbi. Det gäller att fylla sina dagar med "Happy moments" så att man tar tillvara på tiden. Året runt. Inte bara pressa in allt skoj de här stackars sommarmånaderna som är härliga nog ändå, utan en massa planerade saker.

Kanske håller på att bli gammal.. (jaja, äldre då, vet att jag redan är gammal..) eller lite lätt vårdeprimerad för ibland kan jag tycka att allt bara rullar på, (tvättastädadammaplockalagamatsovajobbaotrebarnpådetfenomenet)o inget känns så där roligt som det brukar göra. Kanske börjar få en liten begynnande släng av 40-års kris. För den dagen närmar sig oxå, sakta men obönhörligen. Ett o ett halvt år kvar. Drygt! Men en kär och klok vän (som ligger lite närmare det magiska 40-års strecket) sa; "det bara är så, bit ihop, gilla läget, nästa år känns det bättre." Så då anammar jag det. Nästa år, då blir det bra! Men jag hoppas verkligen att det blir super redan i juni 2012.....


Tylösand sommaren 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela