Cattas liv och tankar

Snart min tur...

Publicerad 2012-11-26 20:53:52 i

På onsdag är det dax för mej att bjuda in till "Halv åtta hos mej". Så himla roligt!!! Har ni funderat på att köra det så kan jag bara varmt rekommendera att slå slag i saken! Känns SÅ lyxigt att få fara runt o äta trerätters en gång i veckan hos trevliga människor. Nästa vecka är det final och då ska vinnaren utses. Första priset är inte femton tusen men äran och tre flaskor vin är inte heller fy skam.
 
Min meny är:
 
Wasabidoftande laxtoast med färskost, äpple och grön curry
Parmalindad kycklingfilé med pressad potatis, sparris och balsamicosås
Saffransparfait på hallonbädd
 
 
Photo: Lisa godkänner smeten till Saffransparfait! Förberedelser inför då det närmar sig min tur på "halv åtta hos mej"
Lisa provsmakar så att det blev bra balans i parfaiten. O jag tror att gästerna ska skatta sig lycklig att jag hann rädda blandningen i en skål innan Lisa kryddade lite extra... Tror inte att currytimjanpepparsaffransparfait slår sig in i Michelinguiden..... Men vem är jag att döma...

Kommentarer

Postat av: teabird

Publicerad 2012-11-26 23:58:08

Åh herregu vad spännande och roligt! Samtidigt blir jag otroligt avundsjuk, önskar att jag med kunde göra det! Men är så fail hahaha xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela