Cattas liv och tankar

Leeedig!!!

Publicerad 2012-10-05 17:55:02 i

Idag har det varit en ledig dag! Så.Himla.Skönt.
 
Har enligt eget tycke kammat hem åtskilliga poäng i klubben för rekordeliga hustruämnen. Startade dagen med att fixa köttgryta och en korvgryta med härliga rotfrukter. Snodde sedan ihop en äppelpaj och en äppelkaka med alldeles egenhändigt pallade äpplen...  Packade sedan ihop lite fika och tog med mej Lisa till skogen för lite svampplockning i det sköna höstvädret. Säga vad man vill om lilla skrot  men hon är fantastiskt duktig att gå i skogen! Enda gången det blev sura miner var när vi skulle gå tillbaka till bilen.
 
O herreguuuuuud va svamp vi hittade!!!
 
Hade inte Lisa varit med hade jag nog varit kvar i skogen, krypandes på alla fyra och maniskt plockat o plockat o plockat... Kommer drömma om trattisar inatt.. Nu i kväll har jag naturligtvis fått rensa svamp en herrans massa timmar, baksidan med det roliga. Tur jag gav bort en skvätt... Men det är härligt att ha lite eget guld i frysen och en massa torkat i burkar.
 
Fika i skogen är viktigt! O gott!!!
 
Korvgryta!  
 
Äppelkaka!  
 
Från vår balkong..Höstskrud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela