Cattas liv och tankar

Sköterskefest på g!

Publicerad 2012-10-11 22:23:32 i

På lördagkväll ska vi ha en återträff för oss som tog sjuksköterskeexamen samtidigt. Det är jag o två tjejer till som har fixat o trixat o fnissat. Vi har nu en hel del planer på g så det är inte utan att man ser fram emot lördagkväll! O fantastiskt nog är det en bra uppslutning, tror vi kommer vara 16 st. Några har man inte träffat sedan examen så det ska bli riktigt skoj att höra hur alla har det! Så det blir god mat, vin, en massa surr, säkerligen sång, lite upptåg och med största sannolikhet en underbart rolig kväll!!
 
Några av lördagkvällens praktiska tävlingar:
 
- Vem sätter katater snabbast (på bordsgrannen..)?
- Vem kan ge intramuskulär injektion på det mest unika stället (med en stoppnål..)?
- Vem kan ge en supp utan att använda händerna (lokkilokki, no hands!)?
- Vem kan sondmata med sugrör (en halv bib rött vin..)?
 
Eller så kanske det är något helt annat som är aktuellt ;-) Ja, de ska kanske hoppas på det!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara E

Publicerad 2012-10-11 22:45:40

Hihi vad roligt det ska bli:-) ses!

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-10-11 22:49:19

Låter onekligen kul!! Spännande lekar verkar det som med, synd jag inte gick i din klass. Hoppas ni får en fantastisk rolig kväll. Kram Kram

Postat av: Sirpa

Publicerad 2012-10-12 00:06:15

Du är la för tokig!
Ni kommer säkert att ha det fantastiskt kul!
Kram

Postat av: Malla

Publicerad 2012-10-12 08:47:52

haha låter skitskoj!

Postat av: Dr Krall

Publicerad 2012-10-12 09:48:46

Tycker bestämt att det saknas en person på festen!!!
En fest med 16 sköterskor MÅSTE ha en manlig deltagare,för jämnställdheten alltså...Svar till:Klartjagstallerupp.nu ;-)

Postat av: C

Publicerad 2012-10-12 13:03:46

Ja du dr Krall...NU är det ju 2000-talet vilket innebär att festen redan har ett flertal manliga deltagare :-) O då blev det inte lika intressant misstänker jag ;-)

Postat av: Dr Krall

Publicerad 2012-10-12 20:44:54

Ooops. Glömde säga att jag fått förhinder på Lördag.
Jag hade visst bokat in en fest med 20 st läkarsekreterare,men snart kommer väl nå´n glädjedödare och säger att det finns manliga såna också...;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela