Cattas liv och tankar

Systrar, överallt var det systrar!

Publicerad 2012-10-14 13:55:00 i

Vad ska man säga, ibland blir det bara så HIMLA bra!
Tänk vilka härliga fd kurskamrater man ha
Vi samlade ihop oss igår för att minnas tillbaka
sjunga, skratta och av maten oss väl smaka
 
En välfylld spruta fick var och en som kom på festen
o det var många som sedan blåste rött i alkoholtesten..
Totalt var det fyra lag som välkomnades till "kursens" start
och att det skulle tävlas fick de minsann veta väldigt snart
 
Muntlig Tentamen, där det gällde att inte svara sist
men det var inte helt enkelt... Vad är egentligen en agonist?
Men jag tror Hans Feldt kan känna sig stolt som en tupp
Då Matthias pedagogiskt på tavlan svaret skissade upp
 
Musiklek, mera tentamen och sedan sätta plåster rätt...
Att plåstra om kroppsdelar var tydligen inte helt lätt..
Manus, pelvis o fibula placerades någon helt annanstans
Men Sternum och Femur fixade samtliga med glans
 
Suprapubislaget dominerade och vann utan konkurrans!
Ileus, Clostridium o Nightriders hade inte en chans!
Akutasken knep dock Ankan, hon behövde den tydligen bäst
(med tex Primperan, Resorb,kondomer och ett gravtest..)
 
En underbar kväll, med massor av galet tok
att svälja en kateter... Ja, mannen kan inte vara riktigt klok!
Svartvinbärssnaps i spruta, kvällsmedicin i kopp
ja partystämningen var sannerligen på topp!
 
Så TACK kära fina kollegor, ni är bara bäst!
Nu ser vi fram emot nästa återföreningsfest!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-10-15 12:16:27

Du är grym på rim å fest! Tack för en fantastisk kväll!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela