Cattas liv och tankar

Lördag o marknad!

Publicerad 2012-09-01 09:26:09 i

Idag är det marknad här i Liden. Ett fyrtiotal knallar och diverse annat smått och gott ska göra den här dagen till en förhoppningsvis lika populär tradition som älgjaktspremiären är här uppe i skogarna. Hoppas verkligen det kommer många glada människor! O ikväll är det pub med liveband på Wärdshuset, lutar åt succé redan!
 
Gårdagen bjöd på kortdag på jobbet och sedan iväg till staden med alla barn för ekipering av de stora. Dagens mission var skor i allehanda former (tycker faktiskt fötter kan sluta växa vid 10 års ålder). Lyckades få tag i både stövlar, gympaskor o "höstskor" till de båda stora. Kan lugnt säga att kortet glödde efter ett par timmar i stenstan... 
 
Igårkväll var det riktigt skönt ute så då Lisa somnat sött satte vi oss på balkongen med ett glas rött och njöt av den sista augustikvällen.. O som pricken över i så hördes ljudet från Magnus Uggla eka mellan bergen, önskar bara de hade spelat lite mer och mer o mer o mer.... Gick in vid 23-snåret och strax efter somnade jag oxå sött, i soffan. Två glas vin o sen var det gonatt..
 
Foto: Men ljuvligt! Hann med en balkongsittning till innan augusti tog slut.. Mys!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela