Cattas liv och tankar

Tuesday afternoon!

Publicerad 2012-09-04 18:58:00 i

Jahapp, då är det full fart mot helgen igen! 
 
O eftersom förskolan är stängd på fredag så blev det en till ledig dag där! Tre dagars helg! Jojo!
 
I lördags blev det helt oförhappandes pub för oss. Hämtningen av stora i stan löste sig och mormorn och morfarn ställde så gärna upp o barnvaktade lilla skrot! Så vips blev det lite party! O vilken Kanontrevlig kväll det blev!! Massor av folk och väldans trevligt folk! Dansade och surrade och då klockan slog slutförkvällen så gick vi (som de ansvarsfulla vuxna småbarns- o även tonårsföräldrar) hem tillsammans i natten o vaknade pigga som lärkor på söndagmorgon! Söndagen blev en efterlängtad filmdag då jag kunde frossa i min favoritfilm "Sagan om ringen" i flera timmar (SÅ bra!!). For sedan ner o hämtade hem Lisa vid 13 och då föll det sig inte bättre än att det tydligen ingick en middag i barnvaktandet också. Förträffligt bra!
 
Lärdomar efter besök på lokal:
- Behövs ingen skjuts! Krypavstånd.
- Behövs inga klackeskor (fast det klämde jag på mej ändå, baraföratt) kom som du är räcker långt. Dresskod: Helly hansen eller den lilla svarta, same same liksom...
- Man behöver inte förvånas över nåt
- Men det gör man ändå, varje gång!
- Det kryllade av rasande trevliga ortsbor, nyinflyttade, älgjaktshemvändare, åldringar, kollegor, vänner, grannbybor, storstadsbor. Ja, en salig underbar kompott som visade sig vara helt perfekt för en tokrolig kväll!
 
 Martin älskar att vara med på bild!
 
  
 
Jag älskar att titta på mina snygga killar  "Sagan om ringen"

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-05 14:25:13

Åh tror du jag grämde mig över att jag inte knaprade i mig några askar koffeinpiller och pallrade mig iväg.. Men som vanligt vann tröttheten över partyråttan!! :( Ångra mig än mer när svägerskan intygade roligheten i lördagens missade trevligheter?!?
KRam Hanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela