Cattas liv och tankar

Härlig helg!

Publicerad 2013-04-28 22:02:01 i Vänner,

Haft en riktigt bra helg! Igår for jag o alla mina tre barn till Birsta för en shopping som verkligen fick Visakortet att glöda... Men lyckades fylla frys, få till examen/konfirmationskläder, nya skor till barnen, köpte stundade födelsedagspresent, fikade, lunchade, samt inhandlade lite attiraljer till kommande rosépremiär på balkongen. Vi var i Birsta hela långa dagen o inte ett gnäll från lillskrotan (inte från de stora heller för den delen..), inget tjat om att få massa saker eller att hon ville hem.. Helt makalöst med tanke på att det var proppat med folk (lönehelg...) och jag själv mest kände för att krypa under någon klädställning, kura ihop mej o gråta en skvätt.. Det enda Lisa ville ha var ett svärd som man kunde blåsa såpbubblor med, á 29 kronor på Rusta... O det kunde jag ju slå till på, men lyckan blev inte långvarig för då vi kom hem o hon glad i hågen gick ut för att blåsa bubblor så lyckades hon öppna svärdet upp o ner så all såpa rann ur... Tårar o besvikelse... Själv fyndade jag en antirynkcreme på ÖB så man får väl hoppas att det gör nån nytta med tanke på att gårdagens nota slutade på X antal tusen...
 
Idag tog jag o bjöd bort oss på både lunch o middag, mycket klokt initiativ av mej. Cyklade först ner till mamma o pappa och fick grillat där och en förrätt med räkor innan grillningen var klar. Underbart cykelväder men kan väl erkänna att det slank ur en eller annan svordom då kedjan hoppade av för tredje gången på hemvägen.. Nu ikväll har vi varit uppe på Jala och återigen njutit av grillat o trevligt sällskap. Kan säga att det var en rätt trött Lisa som slocknade i sin säng efter en dag med en massa trevligheter.
 
O nu ska jag minsann göra henne sällskap i drömmarnas land!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela