Cattas liv och tankar

TACK för ännu en toktrevlig helg!

Publicerad 2013-08-11 21:48:56 i Ljuvliga helg!,

Tänka sig, känns som jag sagt det förr.. Men det går fort nu!
 
I fredags hämtade jag hem lillskrot som varit hos mormor och morfar hela veckan. Hon verkade ha haft det alldeles strålande där tillsammans med kusinerna och storebror! De har badat, cyklat, plockat bär, lekt o lekt o lekt... Inte speciellt synd om dem.
 
Igår var det dags för augustis stora event! 40-årskalas på Jala! Lutade åt en höjdarkväll, o mycket riktigt, så blev det! Födelsedagsbarnet blev ordentligt firad med vackra blommor, massor av fina presenter, sång och upptåg. Som sig bör på födelsedagar! Tror bestämt flickebarnet var väldans lycklig och mycket nöjd med sin dag! Skickade hem barnen vid 22-snåret, behändigt med stora barn som tar hand om sin lillasyster och nattar så mamman o pappan kunde vara kvar och partaja tillsammans med en hel drös otroligt trevliga människor!
 
Idag har jag o lillskrota varit i skogen flera timmar. Plockat både hallon o blåbär så nu har vi lite i frysen att mumsa på i höst. Klackade sedan bort på Jala och hade då förmånen att bli bjudna på middag där, tur det var rejält med mat igår så vi kunde festa på resterna idag!
 
Nu laddar vi för sista sommarlovsveckan för stora barn, dagis för lilla och jobb för mej! Men snart är det minsann fredag igen!!
 
Mor och dotter på väg på fest! Nylockat hår som Ida fixat!
 
GRATTIS bästa Jannice på 40-årsdagen!!! O TACK för en superrolig fest!!
 
Fyra fina flickor i "loungen"
 
Agnes o Lisa tog ett efterlängtat kvällsdopp innan det var dags att lämna festen!
Mätta och belåtna efter massor av god mat och dryck!
Dagens skörd!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela