Cattas liv och tankar

Sju månader!

Publicerad 2013-10-21 20:13:34 i

 
Har nu varit anställd som distriktssköterska på Lidens Hälsocentral i sju månader! Trivs fantastiskt bra och tycker att jag får lära mej nya saker varje dag, otroligt häftig känsla! Har sagt upp mig ifrån kommunen efter drygt tjugo (!!!!!!!!!!) års tjänst, kan ju fundera om man blev anställd som sjuåring... Men så är det såklart inte. Närmar mig ju fyrtio med stormsteg, exakt fyra månader kvar.. O har faktiskt jobbat inom vården sedan jag som femtonåring fick jobba som sommarflicka på Rutsgården, och sedan dess var det klart. Jag skulle bli sjuksköterska! O tänka sig, jag har aldrig någonsin ångrat mitt val! Trots att man ibland får slita, tvingas göra svåra bedömningar, ta emot skarp kritik och dessutom inte har en alltför saftig lön så är det värt varje sekund! För i mötet med patienter så växer jag som människa. Jag lär mig ödmjukhet inför livet och alla dess vändningar. Jag lär mig respekt för alla slags livsöden och får jag bara förmånen att hjälpa en så är jag innerligt tacksam för det.
 
Jag älskar mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela