Cattas liv och tankar

Tror vi skapat en ny tradition...

Publicerad 2011-11-27 21:08:39 i Allmänt,





Efter en mysig dag med Advent i Liden styrde vi kosan mot Sundsvall och en natt på hotell Knaust och middag på Saffran. Checkade in vid tre och gick då runt på stan, handlade lite julklappar och pausade välbehövligt i julstressen med ett glas vin. Klackade sedan åter till hotellrummet och där väntade minsann ett paket från Martin för att jag nu fixat min distriktssköterskeexamen! Smycken, champagne o choklad... Jojo, han kan han!!

Efter vi njutit av ljuvlig champagne och tagit en drink i hotell loungen gick vi till Saffran och åt en helt sagolikt god middag! Älskar verkligen den restaurangen!!! Tog sedan en mindre modell pubrunda men avslutade kvällen strax före ett, som de ansvarsfulla vuxna vi är... Skönt att vakna piggelin, äta en härlig hotellfrukost och titta ut genom fönstret och se snön falla från himmelen. O då vi klev ut genom dörrarna på Knaust spelades "O helga natt" ute i julskyltningsvimmlet, en häst med vagn trippade förbi och jag fick en lussekatt i näven. Förstå vilken enorm kick för en julknarkare som mej!! Ren och skär magi!!

Helt övertygad om att det här får bli en ny jultradition! Julshopping, hotell och en massa myyyys!!!
  
 
 





På väg hem från stan gjorde vi ett snabbstopp hos mamma o pappa för lite kaffe och passade även på att fota Gurras finfina snögubbe!! Rädd att herr snögubbe snart kommer gå hädan då SMHI hotar med sju grader varmt och regn senare i veckan... Tyvärr!



Ikväll hade vi den stora turen att bli bjuden på Jultallrik(ar) på Utsikten. Fantastiskt gott!!! Det är något alldeles speciellt med årets första julmat!

Kommentarer

Postat av: Emma S

Publicerad 2011-11-27 22:00:44

Åh va avundsjuk jag blir, gud så mysigt! Men det var du/ni värd :)

Postat av: Carro

Publicerad 2011-11-28 19:54:11

Åh vad mysigt. Talade om för Johan om eran utmärkta dag med julklappshandling & pubrunda i ett. Tror han nappade på idén & möjligen kan det vara lösningen för allt klagande som annars gärna förekommer under denna dag :b

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela