Cattas liv och tankar

Paris del 1....Sacre coer o Triumfbågen!

Publicerad 2011-10-19 11:01:20 i Allmänt,

 

Kom in till Paris en solig onsdag, strax efter två
allt rullande på och vi började mot hotellet sakteliga gå
Packade upp, gick ut och tog en bit mat för att kråset smörja
äntligen var vi här, nu kunde äventyret börja!!

Torsdagen bjöd på en tur i Paris katakomber, långt under trottoarernas sten
Här gick vi kilometer efter kilometer och studerade kranier och miljoner av lårben..
Spännande, läskigt och otroligt intressant!
Studerade nära och många, fast inte varje trochant...


 

Mitt på en liten ö i floden Seine ligger Notre dame, den vackra katedralen
Klackade upp sisådär trehundra trappsteg efter att ha beskådat glasmålningarna i stora salen.
Underbara vyer och vilken otrolig klocka! Vägde blott 13 ton och klangen var visst fiss
Ringaren i Notre dame, var nog inte en helt dondöv musikalisk miss..



 

Upp till Paris högsta kulle, planerade vi in ett besök dagen därpå
Den vackra basilikan Sacre coer vi skulle beskåda då
SÅ mysiga kvarter! Vi strosade i Mont Martre o pussades ibland
o då vi gick förbi Moulin rouge fick jag hålla hårt i Martins hand....

 
 

Kvällen blev sedan helt sagolik uppe på "Den okände soldatens grav"
Med en vy över Paris som badar i ett solnedgångshav
Magiskt, fantastiskt och oslagbart
tjusigt
Gick ner med ett hjärta som var alldeles varmt och rusigt...


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela