Cattas liv och tankar

Stackars pappa

Publicerad 2011-09-02 09:19:43 i Allmänt,

Kl 05.20 imorse "råkade" jag ringa pappa... Kan inte rå för att jag har så stora fingrar och känslig telefon. Tyckte jag var snabb att lägga på men signalerna gick tydligen fram... Har lyckats ringa rätt många på det där sättet och en del kan bli rätt brydd vad jag vill på de mest okristliga tider. Har inte riktigt förstått vad som är med lysande med "Touch" men det ska väl vara lite fränt.. Eller?

Appropå pappa så sliter han ofta det lilla hår han har kvar över sin förstföddas slams och glömska. Han suckar och ojar sig då jag nästan alltid måste vända för att hämta telefon/plånbok/väska/nycklar eller barn (inte glömt barnen ännu men plötsligt händer det..) då jag varit o hälsat på.. Nu sist var det laddaren till mobilen. Har inte berättat för honom att hemnycklarna och båda bilnycklarna varit spårlöst borta i flera dagar, för då skulle han ju liksom få vatten på kvarn kan man säga... Men nu är de tillrätta! Visste väl att ena bilnyckeln låg i jackan som jag senast hade ifjol och de andra låg i kylväskan inne i köksskåpet! Vart annars?!

PS Ni som såg att jag åkte runt med kamera, mobil och plånbok på biltaket förra veckan kan väl hålla det lite hemligt för min ömme fader. Ok?

Kommentarer

Postat av: Carro - mamma till Noel

Publicerad 2011-09-02 12:07:48

HAHAHA.. skrattar igenkännande.. gud. Förstår inte vad det är med dessa touchtelefoner, jag ringer ständigt fel & råkar minst lägga på en gång under samtalen, från början tyckte folk att det var lite roligt & skrattade lite då de sa "ja, hej igen".. men nu verkar de har lessnat & fortsätter som vanligt samtalet igen efter en djup suck :b



Att glömma saker gör jag alltid, som du säkert märkt.. alltid är det någonting & saker som åkt runt på mitt tak är på tok för många. Som t.ex. då en gubbe längt bort i byn hade hittat min kamera liggandes på vägen & gav den trasiga kameran till rätta, efter att kollat igenom bilderna på den & sett mina pinsamma posébilder :b Haha.

Postat av: Elin - Bondmora

Publicerad 2011-09-02 19:53:36

Jag känner helt klart igen mig när det gäller att ringa av misstag! För ett tag sen ringde jag till min syster tidigttidigt (en dag som hon dessutom hade sovmorgon).

Det där med nycklar känner jag också igen. Fast inte hos mig men hos Bonden. Ett flertal gånger har han fått komma hem med bilnyckeln när jag skitförbannad väntar på att kunna åka till jobbet... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela