Cattas liv och tankar

Luciafirande!

Publicerad 2008-12-12 12:27:52 i Allmänt,

Har varit på Idas luciafirande på skolan nu på morgonen. De hann bara börja sjunga "sankta Lucia" o sen var det färdigt med tårarna... blir sjukt rörd av såna här uppträdande! Tycker att det är så otroligt fint allting o tårarna bara rinner.. O finaste tärnan av alla var såklart Ida ;-) ifjol var hon Lucia o då var det en stolt mamma i publiken.

Gurra är med mej idag, han har magsjuka stackarn.. Kräkts flera ggr men han är så himla duktig, fixar det själv på toan. Annat än då de var liten o spydde rakt ut var de än befann sig. Fick tvätta järnet de gångerna. Länge sen nu.. O Ida fyllde tio år (!) igår!! Förstår inte att det går så fort. Kommer ihåg som igår då personalen på BB kom in o lussade för mig o Ida på luciamorgon. Tårarna strömmade även då, eller tror jag tom hulkade av gråt för alla hormoner som sprutade i kroppen. :-)

Är nu ledig fe lör sön o måndag! Sjukt skönt! Gör små försök t plugg men det är inga stora ansträngningar.. har helt tappat inspirationen. Men det ska väl göras antar jag. Ska försöka få till det idag. Ska klippa mig kl 15 så innan dess bör jag ha åstadkommit nåt iaf.

I tisdags var jag ner t stan o fikade m allra käraste syster. Sååååå kul att träffas men tyvärr alltför långt mellan gångerna. Var o shoppade lite i stenstan o for sen ut t Birsta. Rätt lugnt m folk faktiskt. Skjutsade sedan hem syster o var in o fikade m henne o Niclas. Mysigt! Halvjobbigt sen bara att tvinga sig upp ur soffan o sätta sig i bilen o köra en timme hem... Men det var det värt! :-)

På onsdan hade vi julbord m jobbet kl 17 på värdshuset här på byn. Blev inte så imponerad men mätt! Direkt efter for jag t Bergsåker o hälsa på Lena, även Anna o Terese var där. Hade jättemysigt! Önskar man kunde träffas oftare men det är svårt att få till tyvärr...

Får se vad det blir i helgen.. Martin kommer hem idag o vi är bjudna på fest imorgon i Bergeforsen. Kan bli skoj! :-) Men känner samtidigt att det skulle vara skönt att bara vara hemma, var ju borta förra helgen o hade fest helgen innan o nästa helg jobbar jag.. Får se vad som händer. Få även se vad som händer med mitt jobb.. Kommunen ska ju spara en massa miljoner så det finns risk att jag bara får jobba 50% här o sedan 50% någon annanstans. Känns inte alltför upplyftande men det är väl bara att gilla läget. Eller så gör jag inte det o söker nåt annat. Får se hur det går. Vill ju verkligen vara kvar som det är nu., trivs ju jättebra med mitt jobb o det känns som om jag äntligen har kommit in i allt. Har jobbat tre år snart.

Nu ska jag kika t min lillprins som ligger i soffan o är blek som bara den.. hoppas hoppas jag inte blir smittad......

Kramizar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catharina

Bloggar om mitt liv och mina tankar! Är en lyckligt lottad trebarnsmamma till två Stora och en Liten. Har även finaste sambon och en katt. Har världens bästa jobb som distriktssköterska och på "fritiden" jagar jag Liten och servar Stora barn.Går rätt bra, för det mesta... Älskar min familj, mina vänner och rosévin! Gärna samtidigt!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela